Peter Smit, wethouder; Casper Postmaa, journalist bij de AD/HC; en Elles de Bruin, presentatrice bij TV West: dat zijn de drie Hagenaars die gaan onderzoeken of ze een maand zonder hun eigen auto kunnen. Hun alternatieven: lopen, de fiets, het openbaar vervoer en Greenwheels: een handig systeem van deelauto's.
Lees hun posts om te volgen hoe ze het eraf brengen!

vrijdag 21 september 2007

'Huurautootje'

Het was natuurlijk even schrikken als je zomaar op woensdagochtend in de Telegraaf belandt, zeker voor een journalist een baanbrekende ervaring. Al dacht mijn hoofdredacteur er anders over, die vond dat ik als een oplichter te kijk was gezet. Wat was er aan de hand? Na mijn laatste Greenwheels-avontuur, bracht ik zondagochtend mijn Peugeot 107 terug naar zijn plek in de Bonistraat, alwaar Telegraaf-reporter Jos van Noord de wacht hield. Hij was ooit correspondent in Cairo, Bombay en Dubai en als ik hem mag geloven, alles op de fiets met de Nederlandse vlag onder de snelbinders.
Na het leven te hebben doorgenomen (in de jaren '70 waren wij concurrenten als beginnende politieverslaggevers) informeerde hij hoe het ju zat met die actie 'Ik lever mijn autosleutels in!'. Legde hem omstandig uit dat het rode autootje van Greenwheels daar bijhoorde, net als het HTM-abonnement. Mijn uitleg faalde of het gehoor van JvN, in elk geval gaf zijn slotzin de indruk dat ik mij listig aan de actie had onttrokken door een autootje te huren. Terwijl mij zo op het hart was gedrukt dat mijn deelname niet geslaagd was zonder een Greenwheelsritje. Misverstanden dus, allemaal de schuld van de pers. De kattebak is er goed voor.

Dag, Casper

Geen opmerkingen: